contact center

Aplikacja call center pomocna w ściąganiu długów

Problem ze spłatą ma blisko 2 miliony rodaków – wynika z danych rejestru dłużników. Firmy windykacyjne coraz częściej korzystają z najnowszych technologii, by zoptymalizować pracę.

Jak zwiększyć skuteczność działań windykacyjnych?

Działania windykatorów nie zawsze są w pełni efektywne, bo nie automatyzują pracy. Na 10 wykonanych połączeń średnio udaje się skontaktować z 2 osobami. W dodatku często rozmowy są mało skuteczne, bo dłużnicy z reguły obiecują, że wywiążą się ze wszystkich zobowiązań i w dalszym ciągu unikają płatności. W efekcie ponad połowę swojego czasu pracownicy firm windykacyjnych wykorzystują na próby nawiązania połączenia telefonicznego. To powoduje, że sprawy przeciągają się do kilku tygodni, a koszty znacznie wrastają. Tymczasem można w prosty sposób zautomatyzować proces ściągania długów. Pomocna w tym będzie aplikacja call center.

Technologie systematyzują pracę. Poznaj najnowsze mechanizmy

Nowoczesne narzędzia informatyczne są bardzo przydatne. Nie bez znaczenia jest dostęp do bazy danych. Windykator nie musi przeglądać dokumentów, które niejednokrotnie krążą po całym biurku. Po kilku godzinach pracy trudno znaleźć potrzebne informacje. Aplikacja call center to łatwy wgląd w historię rozmów, możliwość sporządzanie notatek, a także informacji o dłużniku. Co ważne nie trzeba tracić czasu nawiązanie sygnału. System sam wykonuje połączenia telefoniczne, a windykator może od razu rozmawiać z daną osobą. Nie musi też prowadzić kalendarza rozmów. Platforma wyświetla mu powiadomienia o tym, do kogo ma zadzwonić celem przypomnienia się. Pomocne jest narzędzie, takie jak automatyczna rotacja numerów telefonów, dzięki któremu dłużnik nie jest w stanie rozpoznać kto dzwoni. To rozwiązanie sprawdza się szczególnie w przypadku nieuczciwych osób, które unikają odbierania telefonu z danego numeru. Nowoczesne technologie skracają czas prowadzenia spraw średnio o 40% – wynika z danych Focus Telecom Polska Sp. z o.o.

Jak działa wirtualna centrala telefoniczna i do czego może się przydać?

Coraz większą popularnością na rynku teleinformatycznym cieszy się wirtualna centrala telefoniczna. Pozwala ona na wykonywanie obowiązków z różnych miejsc – m.in. z domu. Do jej działania potrzebny jest stały dostęp do internetu. To znacznie usprawnia komunikację. Pracownicy mogą się ze sobą bezpłatnie kontaktować niezależnie od lokalizacji. Jeśli zajdzie taka potrzeba, można w każdej chwili zatrudnić nowe osoby bez konieczności inwestowania w nowy sprzęt i modernizacji centrali telefonicznej. Wystarczy zainstalować odpowiednie oprogramowanie umożlwiające pracę zdalną.