cloud contact center

Cloud contact center powinien być połączony z telefonią VoIP

Telefonia internetowa, która profesjonalnie nazywana się VoIP (Voice over Internet Protocol) pozwala na przesyłanie dźwięku z pomocą łączy internetowych bez potrzeby posiadania centrali czy wiązania się z firmą telekomunikacyjną. Jest to więc świetne uzupełnienie dla oprogramowania dostępnego w chmurze.

Jakie są różnice między telefonią VoIP, a tradycyjną?

Jest wiele różnic, które warto wziąć pod uwagę wybierając telefonię dla swojej firmy. Przede wszystkim, aby posiadać telefon internetowy nie musimy inwestować w dedykowane łącza, karty telefoniczne czy aparaty cyfrowe bądź analogowe. Nie jest potrzebna również centrala telefoniczna w firmie. Wystarczy, że mamy łącze internetowe, komputer i aparat dedykowany IP lub nawet tylko aplikację softphone, która jest bezpłatnie do pobrania na komputer. Dzięki temu konsultanci mogą pracować zdalnie mając oprogramowanie cloud contact center i telefonię VoIP. Poza tym w tym przypadku liczba rozmów jest nieograniczona, zazwyczaj zależy tylko od szerokości pasma internetowego.

Nie przywiązujesz się do żadnego dostawcy

To co jest niewątpliwym plusem zarówno przy rozwiązaniu telefonii VoIP, jak i cloud contact center to fakt, że nie trzeba wiązać się z dostawcą. W przypadku telefonii tradycyjnej mamy jednego operatora, który dostarcza również łączę, dlatego zmiana operatora wymaga zmiany łącza. Jeśli chodzi o oprogramowanie, to posiadanie serwerów, własnych programów sprawia, że trzeba w nie więcej inwestować. I tak przy VoIP możemy mieć dowolnego operatora i zmienić go w każdym momencie. W przypadku programów w chmurze, mamy do nich dostęp bez potrzeby ponoszenia dodatkowych kosztów.

Dlaczego warto wybrać telefon internetowy?

Tradycyjne linie telefoniczne poprowadzone są do konkretnego biura, czyli nie ma możliwości zdalnej pracy agentów. Telefonia komórkowa pozwala na posiadanie numeru niezależnie od tego, gdzie zlokalizowane jest biuro. Co więcej, są to również mniejsze koszty. Tradycyjnie wiążemy się bowiem umową na okres nawet kilkunastu miesięcy, do tego płacimy za wszystkie połączenia, nawet między swoimi oddziałami. Jeśli chodzi natomiast o rozwiązania VoIP, to nie musimy mieć abonamentu, płacimy tylko za konkretne rozmowy. A do tego mamy bezpłatne połączenia w ramach tej telefonii internetowej, a więc i do wszystkich swoich biur. To świetne rozwiązanie zarówno dla dużych, jak i tych mniejszych firm.