telemarketing

Co zrobić, by telemarketing był jeszcze skuteczniejszy?

Telemarketing to jedna ze skuteczniejszych form nawiązania kontaktu z klientem i pozyskania nowego leadu. Podjęcie decyzji zakupowej trwa zaledwie kilka minut. Skutecznie przeprowadzana kampania jest więc bardzo efektywna. Dowiedz się, co można usprawnić w działach call center?

Zainwestuj w dobrych pracowników

Jedną z istotniejszych rzeczy w firmach zajmujących się call center jest dobra kadra. W cenie są tzw. knowledge workers, czyli pracownicy wiedzy, którzy łączą w sobie umiejętności miękkie, jak np. łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych z twardą wiedzą, znajomością komputera czy języków obcych. Dla takich osób telemarketing to idealne miejsce do pracy i rozwoju. Doskonale radzą sobie w kontaktach z klientem. Działają proaktywnie. Kreują w umyśle klienta potrzebę zakupu na podstawie jego poprzednich transakcji (cross-sell). Radzą sobie również podczas sprzedaży towarów luksusowych z tzw. wyższej półki (up-sell). Potrafią się odnaleźć również przy obsłudze połączeń przychodzących, bo dzięki skrzętnej analizie są w stanie rozwiązać problem klienta już podczas jednego kontaktu.

Postaw na nowoczesne narzędzia

Nawet najlepszy konsultant nie będzie wydajny bez nowoczesnych technologii, które znacznie ułatwiają kontakt. Bez nich telemarketing będzie mało skuteczny. Przydatny jest np. crm, czyli centralna baza klientów, do której mają dostęp agenci. W systemie są zawarte przydatne informacje, historia transakcji. Na tej podstawie łatwiej jest przygotować spersonalizowaną ofertę, co bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Klient bowiem otrzymuje towar zgodny z jego oczekiwaniami i zapotrzebowaniem. Inną ciekawą funkcją jest kolejkowanie połączeń. Jej działanie, w dużym skrócie polega na tym, że rozmowy są automatycznie przekierowywane do konkretnych działów lub osób, które są w stanie szybko rozwiązać problem. Z kolei call-back, czyli narzędzie do oddzwaniania, zapobiega utracie klientów, którym nie udało się nawiązać połączenia, np. z powodu zbyt długiego oczekiwania na linii.

Nie zaniedbuj szkoleń

Trzeba też przywiązać dużą uwagę do szkoleń. Nikt nie rodzi się dobrym konsultantem, bo tego zwyczajnie trzeba się nauczyć. Z tego właśnie powodu tak ważna jest wiedza. Konsultanci w pierwszej kolejności poznają produkt. Uczą się również, jak rozmawiać z klientami, na co zwracać szczególną uwagę, jakich błędów należy unikać. Warto posługiwać się również gotowymi nagraniami rozmów, bo to dużo lepszy materiał do nauki niż sama sucha teoria.